oncontextmenu="return false"

ridning:

Lördag:
Igår tänkte jag bara rida Miio eftersom Therese skulle komma, men när jag kom ut och det var underbart väder kunde jag inte låta bli att ta en underbar barbacka tur på Chasmir i skogen!
Första gången jag rider, eller NÅGON rider ut på henne barbacka, tänkte att de fick bära eller brista. Men älsklingshästen skötte sig perfekt!
Eftersom hon har markerat och vart stel tog vi det lugnt. Blev lite trav och lite galopp, kunde inte låta bli i snön, hihi. Vi va iallafall ute i ungefär en timme, de va sjukt underbart i snön och bushästen ville busa lite mer men jag vågade inte låta henne ta i eftersom hon inte har vart 100%

Eftersom jag red ut på Chasmir blev de ett pass i paddocken med Miio buus, hihi. fast det var inte alls bra underlag i paddocken så hon halkade ganska mycket emellanåt, men ena sidan av paddocken och ena volten funkade helt okejj så tränade galoppfattningar och lite galopp på volt och hon gick klockrent, så de va en stolt tove som åkte hem, båda pärlorna gick lika bra!

Söndag:
Idag tänkte jag ta en sväng i skogen med båda hästarna. Men eftersom therese sov här åkte jag ut ganska så sent. Tänkte att jag skulle rida ut på Miio och sen longer Chasmir. Fixade Miio och red ut ungefär 1,5 timme. Tog längre tid än de brukar eftersom de va så sjukt mycket snö. På vissa ställen gick det upp till magen på Miio och på åkern hade det drivit så snön nådde ungefär en decimeter under mina knän. Men Miio struntade i att jag inte ville gå där och bara gick rakt genom snön, kan säga att jag trodde vi mer eller mindre skulle dö både en och två gånger men hon fixade de fin fint :)
På sista åkern hem fick Miio bus-ryck och fattade världens galopp och bus-bockade en massa, jag va inte riktigt med på det och tappade balansen, det hela slutade med att vi höll på att gå omkull, skaren i botten höll inte och det tog tvärstopp mitt i en bockning vilket gjorde att både jag och hästen höll på att flyga frammåt, men Miio lyckades räta upp sig och jag höll mig kvar på nå vis, hur vet jag faktiskt inte. Då stannade mitt hjärta kan jag säga men det gick bra och ingen av oss gjorde illa sig.

När jag kom tillbaka var det 15 minus och jag höll på att frysa rumpan av mig, tog in Chasmir och insåg att det inte alls skulle vara kul varken för mig eller hästen att stå i paddocken med snö över knäna så borstade igenom båda hästarna noga och fodrade innan jag åkte hem, och Chasmir fick röra sig ordentligt igår så hon dör inte av att stå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0