oncontextmenu="return false"

SNÖHELVETE!

Igår kväll började helvetet, det snöade som bara den! Kom säkert 1 decimeter på bara nån timme, alltså utan att överdriva allt för mycket, de va helt sjukt!
Jag och Clara satt uppe i jouren med mysigt folk fram till 10 och vi drog oss vidare till vårat hus där vi satt fram till 1 halv 2-tiden då vi hoppade i säng.

Idag när jag vaknar ser jag att mobilen inte laddar fast laddaren inte är i, tänker att de bara är glapp i eluttaget. Provar att tända lampan som sitter över sängen, ingenting händer. Provar tända lampan i taket, ingenting händer. Snubblar ut i hallen, inget lyse. Går inte till Clara och berättar att de är strömavbrott, får ett "JAG VET" till svar. Suriga Clara.

Så fick byta om till tända ljus, faktiskt riktigt mysigt. Men precis innan vi ska springa ner till frukosten börjar de lysa igen.
Kommer ut och de är flera meter snö ute, nej men det var säkert en 4-5 decimeter. Kan säga att det inte var jätte kul att kliva ut i convers, usch. De blåste och var jätte äckligt väder. Blä på snön!

Idag tog det väl ungefär 5-6 timmar att ta sig hem. Bussarna gick ändå nästan som vanligt, dom va lite sena men inte mycket. Tog dock väldigt lång tid att åka så missade självklart första tåget som skulle gå som det ska, suck. Jaja, tänker att det andra tåget också går som det ska och att snön faktiskt inte har gjort någon större skada. Jomentjena! Då var det andra tåget försenat, suck! När det väl kommer så rullar de en bit innan de stannar. Fick stå still i nästan 40 minuter innan de kunde börja rulla igen. På den tiden hade jag tröttnat och funderade rent av att hoppa av och börja gå.

Min slutsatts är att SJ och SNÖ inte funkar!


Fetaste dissen till SJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0