oncontextmenu="return false"

svar på kommentar :)

fotograf-tokig om 567 bilder senare!:
Vad har du för kamera? Redigerar du dina bilder mycket? Riktigt synd att man inte ser hur de ser ut utan att kvaliteten dras ner. Dock tycker jag om dem riktigt mycket, kan var den andra bilden uppifrån, kanske som du skriver att den är hårt beskuren? De överiga bilderna gillar jag skarpt!

Jag fotar med en Nikon D80, och igår använde jag ett Macroobjectiv + stativ. När jag fotat ex hundar och hästar använder jag 50mm.

Jag försöker att inte redigera min bilder så mycket, eller ja det beror på vad jag ska göra med dom. Men bilderna igår ändrade jag bara nivåerna och beskar dem. Alltså, mörkade ner/ljusade upp dem för att göra dem klarare/starkare.

När man lägger upp bilder här på bloggen så försämras kvaliteten jätte mycket. I mitt fotoprogram BRIDGE se bilderna helt annorlunda ut. Och eftersom jag beskar, exempelvis bild fyra, hårt så försämras den grymt mycket när den läggs upp här eftersom den är mer än hälften så liten som de andra bilderna men blir lika stor som de andra. Tycker det är super tråkigt, men men.

Kul att du gillar mina bildern :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0