oncontextmenu="return false"

nånting riktigt irriteradande...

... är när man inser att internet funkar sjukt bra inne hos Clara men inte hos mig.

Så nu sitter jag inne i Claras rum medan hon pluggar, duktiga jag har redan gjort instuderingsfrågorna, eller jag hälften av alla frågor så jag kan ta det lugnt fram till maten och sen pluggar på i kanske en timme.

Våra planer på ikväll ser ungefär ut så, mer eller mindre. Ska ner och äta runt tio i fem kanske, sen vid sex ska jag träffa Jeanette uppe i jouren, sen blir det lite mer plugg.
Vid 8 ska vi basta, nice nice! Och efter det blir det kanske nån film och mys. Tror det kommer bli en jätte mysig kväll med mysigt folk iallafall!

Och nu har jag första dagens jour i djurhuset avklarad, jobbade från 07:15 till 12:00. Fick faktiskt riktigt mycket gjort, städade alla burar, matade alla djur, plockade ägg hos hönsen, flyttade möss och deras bäbisar - enormt söta! Dog lite när jag hade den där lilla rosa bäbisen i handen, inte större än min tumnagel!
Det var ungefär vad jag hann med idag, hade gått fortare om Emily hade vart här men nu får jag klara allt jobb själv, jaja det funkar! :)

Blev dock biten av en mus som tyckte att den skulle springa runt på golvet istället för att vara i sin nya bur, så lyften den som man ska (i svansen) men satt ner den i handen samtidigt som jag höll svansen och då blev den irriterad och smakade på mig. Gjorde inte speciellt ont men det blödde sjukt mycke, menar dom där små borde inte kunna göra så "stor" skada, men tydligen.

Ska jobba imorgon förmiddag också, blir nog bra! :)


Man dör ju faktiskt lite när man ser dom här - underbartsöta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0