oncontextmenu="return false"

idag befinner jag mig på botten

Idag ringde klockan vid 8.
Kände mig mer död än levande.

Petade i mig en macka, bara det tog 20 minuter. Fick svälje sju och åtta gånger för att den inte skulle vända på vägen ner. När frullen var på plats i magen och tänkte stanna där nere plattade jag igenom håret och kletade på sminket. Har sådär två ton puder, fjortis-varning, men kände att ingen behöver se hur vit/grå jag är. Ser precis ut som jag känner mig, mer död än levande.

Vid nio åkte vi in till läkarn.
Lyssnade inte på ett ord av vad hon sa, det gick liksom inte in.
Tur att mamma var med och pratade.

Hon hörde iallafall blåsljud på hjärtat, hont trodde att det kunde vara ett hjärtfel. Åh kul, det enda jag hörde var de där jätte positiva orden.
Sen skulle dom ta blodprov. Hon stack i höger arm, det kom en bloddroppe som dom inte ens kunde göra någonting med. I vänster arm kom det inte ens en bloddroppe. Jag hade ont och blev på dåligt humör, ville hem och gråta men det gick ju inte. Kunde inte säga ett ord, då hade allting rasat.

Dom gjorde ett EKG-test. Jätte kul och ligga där med tuttarna i vädret. Visade sig iallafall att det inte var något fel på hjärtat.
Dom ville inte ta nå mer blodprov eftersom dom redan hade stuckit mig i båda armarna och jag var öm.
Så på tisdag ska jag till läkarn igen för att ta resten av proverna.

Gick en stund på stan innan jag skulle till ungdomsmotagningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0