oncontextmenu="return false"

kossan ba gav mig värsta bitchbliken, liksom hallå!?

Jag tror att det funkar, här på gården där jag bor funkar knappt mobilen. Enda stället jag har 3G på är på foderbordet och där kan jag ju inte sitta, då äter kossorna upp mig.

Bor iallafall på gården här ute, dom har en ny ladugård där dom har två mjökrobotar och 78 mjölkande kor, lite kvigor och en tjur. Uppe i gamla ladugården har dom kalvar kalvar och ännu mera kalvar, haha.
Kändes lite konstigt att bo hos dom i början eftersom jag inte  ens hade någon aning om vilka dom va innan jag kom hit, men dom är snälla så det funkar bra.

Började super bra med att ha sovit två timmar och hunnit svimma, så första dagen var jag trött seg och allt bara snurrade i huvudet! Igår släppte det och jag började komma igång med rutiner och allt sånt. Är mycket pyssel både här och där med datorer kor, rätt kor och jaa. Mycket kobajs blir det, that´s nicee! Heh.
Igår kväll hade jag svårt att somna och precis när jag hade lyckats somna ringer Elias och väcker mig, det han ville säga var att han och Krille sov tillsammans, ååh vad arg jag blev! Lyckades iallafall somna om och sova jätte bra!

Idag har vi pillat i ladugården, vart över till en annan gård och plocka en massa med korna. Ströade varenda liggsäng som dom kallar det här, ååh herre vad korna hatade mig.
Fick värsta bitchblicken av en ko, hon blev skitsur för att hon inte fick sova ifred så hon kollade på mig och vifta med svansen så jag fick bajs i fejjan, tack! Det värmde kossan.

Har träningsvärk i rumpan, det är en nyfödd kalv som dom matar med flaska. Så för att hon ska äta måste man stå över henne och hålla i huvudet och flaskan med sådär 1,5 lite råmjölk i. Det är ju inte så jätte jobbigt förutom att hon inte tänker stå på sina egna ben, så jag fick hålla upp henne med mina egna ben, krångla in nappen i munnen på henne och ja, haha! Måste se lite lätt kul ut men hon åt iallafall och det var huvudsaken!

Nu ska jag ta en dusch, känner att det blev ett jätte konstigt inlägg men ah ni vet iallafall att jag lever. En nyduschad, icke kolucktande tove lät helt okej. Sen krypa ner i sängen och sova, jaaaa!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0