oncontextmenu="return false"

måste ta tag i alla måsten



Runt tolv ska jag åka ut till stallet och rida min fina på volten ute på ängen. Ska jobba igenom henne ordentligt, jobbade henne lite i söndags men ställde inte mer krav än att hon skulle ta eget stöd i alla gångarter.
I början fick jag ta henne ganska mycket i munnen och reta lite med skänklarna för att hon skulle ta stödet men efter ett varv behövde jag knappt hålla i tyglarna. Hon var verkligen arbetsvillig och gick hur bra som helst. Hon började till och gå själv i galoppen, jag måste fortfarande stötta henne men inte alls lika mycket, super kul!

Nu måste jag ta tag i det här. Det funkar inte.
Så idag är det rengörning på hög nivå som gäller!
*Sadlar och träns ska putsas
*Alla skydd ska rengöras ordentligt
*Det ska städas i sadelkammaren
*Och alla täcken ska hängas fint eller läggas undan
- skulle behöva städa ute på logen också, hopps att jag hinner med det

Har ingen större lust egetligen att stå och hålla på med vatten och fett när det är kallt ute men iblandmåste man helt enkelt. Jag hittar knappt nånting inne i sadelkammaren så där måste jag verkligen plocka ihop alla saker och lägga dom så att jag hittar det jag ska ha. Vet att jag har slarvat med skydden så att ett par av dom bruna skydden är leriga, jag som klagar på folk som inte gör rent sina skydd...Såg att sadelgjorden på min svarta sadel var jätte skitig, känns skönt att det inte är mitt fel eftersom jag aldrig rider med den sadeln, *blink*

Nu känner jag mig super taggad,
*6 sadlar ska smörjas
*3 träns ska smörjas
*2 bett som ska diskas ordentligt
* 4 par bakskydd ska tvättas
* 2 par framskydd ska tvättas
Alla mina "120" täcken ska vikas/hängas fram/undan
Sortera alla schabrak/voljlokar ska sorteras och läggas undan
Alla skåp ska städas

Det här är väl inte ens hälften av det jag ska roa mig med idag, ååh vad kul det här ska bli!
Men det blir skönt efteråt när allting är fixat iallafall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0