oncontextmenu="return false"

det blir inte alltid som an har tänkt sig



Igår var jag jätte taggad på att få ordning på allting, men efter två timmars borstning på min fina var hon hur blank som helst. Jag lindade benen och satt på all utrustning, hon blev super fin! Jag satt upp och red upp till ängen, hon gick super bra i höger varv i både skritt trav och galopp, vänster gick sådär i traven och sen i galoppen fick hon världens tokspel! Hon hoppade och skuttade, drog och vägrade svänga till vänster. Efter en timmes bråk, ett finger ur led och två blödande fingrar, massa svett och tårar lyckades jag få henne att gå okej. Eller jag va inte alls nöjd men va totalt slut så red hem.

När jag satt av blev det en pöl av svett från Miio, hela hästen var skummig av svett. När jag satt av orkade jag knappt stå upp, benen vek sig. Jag ringde mamma och sa att hon fick komma ut och hämta mig. Ville bara sätta mig ner och grina, men det gick ju inte. Fick på nått sätt av utrustningen medan jag höll i mig i hästen för att inte svimma, drog av henne med en borste och slängde på fleecetäcket. Lindade upp lindorna och ställde in Miio i boxen.

Jag orkade knappt stå upp, så slängde in alla grejjer där dom ska vara och åkte hem. Har aldrig vart så slut i hela kroppen efter ett ridpass.
Jag skulle behöva åka ut och rida nu men kan inte böja ena fingret för att det är sårigt och svullet, kanske skulle ta och åka ut och longera ett tag. Fast "gubben" var ju ut och red henne en sväng imorse så att hon klarar sig nog, kanske bra att hon får ta det lite lugnt efter allt bråk igår.

Så just nu är hon väldigt billig om någon är intresserad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0