oncontextmenu="return false"

Saker man ångrar

Har tänkt på en sak, vad ska man ångra och inte ångra?
Vissa saker tycker man att det inte borde ha hänt medan man samtidigt är överlycklig över att nånting annat har hänt. Man agerar olika i olika situationer, vissa gånger borde man kanske ångra hur man har agerat och andra inte. Ska man egentligen ångra nånting alls?
Björn brukar säga att om man inte hade gjort det man har gjort vore allting annorlunda. Visst är det så sant som det kan bli. Visst, man kanke ångrar en fest nån gång men den förändra inte ens liv. Däremot vissa livsviktiga val/handlingar.
Hade jag haft världens självförtoende, mått toppen dag in och dag ut och liksom bara svävat över molnen varenda dag hade jag kanske inte valt Ökna, inte träffat alla underbara människor eller blivit kär.
Nu var det inte så, nu valde jag att "starta om på nytt" vlket blev grymt.

Jag ångrar mycket, många dumma val. Samtidigt ångrar jag ingenting nu när jag har fått ett resultat.
Vissa saker jag har gjort kommer finnas där resten av livet, ärren som finns i både hjärta och själ kommer aldrig läka. Samtidigt är jag så glad och stolt över mig själv att jag vågade ta steget. Det kanske inte löste alla problem men det kommer inte bli sämre!

Kanske ska man inte ångra nånting? Man kanske bara ska tänka att det var dumt, att man lär sig av sina misstag. Även om man kanske inte alltid lär sig av misstagen, gör om dem igen, så lär mig sig iallafall någonting. Kanske tänker man efter en gång innan man sätter sig i samma situation!
Jag har iallafall lärt mig en hel del och vissa saker kommer jag aldrig göra om, jag vet hur dåligt man mår efteråt!
Vissa dagar ser jag positivt på mina misstag och andra dagar orkar jag knappt leva med dem. Det kanske är så det är, man får helt enkelt lära sig att det finns där och att det inte hjälper att springa runt och ånga sig.

Det kommer ta tid men jag tror att det en dag kommer att släppa. När man inser att det bara var nånting man gick igenom.
Kanske har jag fel? Men vad kan man göra nu efteråt? Jo lära sig leva med det.


Alla har vi nån gång vart unga och dumma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0