oncontextmenu="return false"

fick en kommentarsom jag tänkte svara på - häsens utrustning

hästgalen om min morgon började ju fakiskt bra!:
Vilken fin blogg du har:) Tänkte bara fråga vad du använder för utrustning till dig och din hästen:) Tycker du att det är viktigt med säkerhetsväst? Vore riktigt kul om du kunde skriva ett inlägg! Många kramar från en hästgalen tjej:)

Ååh va kul att du tycker att den är fin!
Kan börjar skriva om vad jag har för utrustning till min vackra dam.

När vi tränar dresyr/hoppning använder jag just nu en brun allroundsadel. Har ingen riktigt koll på märke eftersom den bara är tillfällig. Hon har breddat sig så mycket så helt plötligt kunde hon inte ha sin bruna dressyrsadel som var jätte skön! Så nu får jag dras med den väldigt osköna allrundsadeln tills vi löser problemet med att hon kommer bli ännu bredare med tiden! Vill inte lägga pengar på en dyr sadel som hon inte kan ha om ett halvår.

Till den bruna sadeln använde jag ett brunt pullarträns med guld-detaljer på. Och eftersom jag har en martingal som hör till så kan jag inte låta bli att använda den! Hon blir så fin. Behöver egentligen inte använda martingal eftersom hon inte har något behov utav den men jag tycker att det är rktigt snyggt.
Är ett CH träns och martingall.

Är det inte jätte lerigt underlag brukar jag använda bruna ursnygga skydd till. Egentligen behöver hon bara ha bakskydd eftersom hon har lätt för att stryka benen emot varandra men jag tycker att de är snygg att ha skydd fram också. Men använder dem inte alltid utan använder bara bakskydden ibland.

Till det hela brukar jag ha ett snyggt schabrak i matchande färg. Är det kallt har jag ett länd/ridtäcke också.




Såhär ser hon ut när vi tränar!
Vet inte om ni ser det men sadeln ger inte alls något bra stöd för skänkeln.

När jag inte använder den bruna sadeln så använder jag en svart syntetsadel också en allround. Den har jag ridit in henne med men den ligger fortfarande bra, konstigt det där.
Utöver dom två sadlarna jag rider med har jag två bruna dressyrsadlar, båda jätte fina men ingen utav dom passar. Jag har två svarta syntetsadlar till, en hopp och en allround - ingen utav som passar. Har en bomlös svart sadel som faktiskt passar men som jag inte alls trvis i! Och en westernsadel som ligger undanstoppad och dammar som hon inte heller kan ha.

Till den svarta sadeln använder jag ett svart träns med aachennosgrimma. Har ingen riktigt koll på märket.
Jag har jätte många träns som passar men använder bara de två just nu och så har jag ett vanligt brunt träns med engelsknogrimma.

Skydd brukar jag antingen använda de bruna skydden som syns på bilderna. Har ett par bruna baksydd, ett par svart/vita och ett par röda som jag använder. Ibland brukar jag köra lite avancerat med lindor!

Schabrak har jag ett väldigt urval av, haha. Så länge det matchar så spelar inte färgen så stor roll - det som är bra med en svart häst!

Har en del ländtäcken, reflexer och vanliga täcken som används vid behov :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0